Seniūnaitijos
Pavadinimas | Kontaktai | |
---|---|---|
Klibių seniūnaitija |
Seniūnaitis br> Jurijus Petrovas |
Klibių k., Laukų g. 3
+370 650 29920 |
Kretingsodžio I-oji seniūnaitija |
Seniūnaitė br> Renata Stonkuvienė |
Kretingsodžio k., Vėjo g. 9C
+370 650 85810 |
Kretingsodžio II-oji seniūnaitija |
Seniūnaitis br> Ramūnas Vilčinskas |
Kretingsodžio k., Bijūnų g. 12
+370 628 72837 |
Kurmaičių seniūnaitija |
Seniūnaitis br> Vytautas Viščiūnas |
Kurmaičių k., Tvenkinio g.4
+370 656 23117 |
Kvecių seniūnaitija |
Seniūnaitė br> Danguolė Kaklienė |
Kvecių k., Vidgirio g. 3-3
+370 675 57004 |
Padvarių I-oji seniūnaitija |
Seniūnaitė br> Lina Toleikienė |
Padvarių k., Sodų g. 25
+370 678 35960 |
Padvarių II-oji seniūnaitija |
Seniūnaitė br> Raimonda Mockienė |
Padvarių k., Kamanių g. 27
+370 672 00903 |
Rūdaičių seniūnaitija |
Seniūnaitė br> Gražina Katkuvienė |
Rūdaičių k., Parko g. 30
+370 613 64695 |
Tūbausių seniūnaitija |
Seniūnaitis br> Mindaugas Žilinskas |
Tarvydų k., Giminių g. 2
+370 677 04286 |
Žibininkų seniūnaitija |
Seniūnaitė br> Ramutė Griciuvienė |
Žibininkų k., Miško g. 3
+370 670 75811 |
Susiję skelbimai
Susijusios paslaugos
Seniūno įsakymu suteikiamas, keičiamas adresas Nekilnojamojo turto objektams. Įsakymo pagrindu Adresų registro departamentas įrašo adresą Nekilnojamojo turto registre.
Paslauga teikiama asmenims, norintiems gauti Savivaldybės administracijos archyve saugomų dokumentų, kuriais patvirtintas tam tikras juridinis faktas, išrašus, nuorašus ar kopijas ir (arba) norintiems gauti Savivaldybės administracijos archyve saugomų Savivaldybės viešojo administravimo subjektų veiklos dokumentų (Savivaldybės tarybos sprendimų, Mero potvarkių, Savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymų ir kt.) kopijas ar išrašus (nuorašus).
Paslaugos gali kreiptis fiziniai ir juridiniai asmenys, kuriems reikalingi duomenys apie darbo stažą, gautas pajamas ar kitus juridinius faktus iš Kretingos rajono savivaldybės saugomų dokumentų.
Prašymas teikiamas raštu tiesiogiai atvykus į Savivaldybės administraciją, atsiuntus jį paštu, per pasiuntinį arba elektroninėmis priemonėmis (oficialiu Savivaldybės administracijos el. pašto adresu [email protected] (jeigu yra galimybė identifikuoti paslaugos gavėją) ar prisijungus prie
Elektroninių valdžios vartų (jeigu yra galimybė prašymą pasirašyti kvalifikuotu elektroniniu parašu (galima naudoti asmens tapatybės kortelę, mobiliuosius įrenginius, specialią USB laikmeną, kortelę ir skaitytuvą ar kt.).
Archyvinių dokumentų išrašus, nuorašus, kopijas ar viešojo administravimo subjektų veiklos dokumentų kopijas, nuorašus ar išrašus galima atsiimti atvykus į Savivaldybės administracijos patalpas (po pranešimo apie paslaugos įvykdymą), gauti paštu, el. paštu arba per e. pristatymo informacinę sistemą.
Paslaugos aprašymas Priedas Schema
Paslauga teikiama asmenims, norintiems gauti charakteristiką dėl leidimo laikyti ginklą.
Charakteristiką išduoda savivaldybės administracijos seniūnai atitinkamos seniūnijos teritorijoje gyvenamąją vietą deklaravusiems fiziniams asmenims, kurie šiuo metu nedirba samdomo darbo arba kurie šiuo metu yra individualios įmonės savininkai, vykdantys individualią veiklą, arba turi verslo liudijimą ir nedirba samdomo darbo.
Prašymą galima pateikti tiesiogiai atvykus į savivaldybės administraciją arba atitinkamą seniūniją, atsiųsti paštu, elektroniniu paštu oficialiu atitinkamos seniūnijos elektroninio pašto adresu arba pateikti prisijungus prie administracinių ir viešųjų elektroninių paslaugų portalo www.epaslaugos.lt.
Parengtas atsakymas paslaugos gavėjui pateikiamas tokiu būdu, kokiu buvo pateiktas prašymas, jeigu paslaugos gavėjas nepageidauja gauti atsakymo kitu būdu.
Dėmesio! Elektroniniu būdu pateiktas prašymas turi būti pasirašytas kvalifikuotu elektroniniu parašu (t. y. naudojantis asmens tapatybės kortele arba mobiliuoju parašu, ar specialia, tam skirta, USB laikmena ir pan.).
Teisę gauti Lietuvos Respublikos antrojo laipsnio valstybines pensijas turi Lietuvos Respublikos piliečiai – motina (įmotė) arba tėvas (įtėvis), išauginę (vaikų mirties atveju – ne mažiau kaip iki 8 metų) 5 ir daugiau vaikų, kurie yra sulaukę Valstybinių socialinio draudimo pensijų įstatymo nustatyto senatvės pensijos amžiaus arba yra pripažinti nedarbingais ar iš dalies darbingais, netekusiais 60 proc. ir daugiau darbingumo (iki 2005 m. liepos 1 d. I ar II grupės invalidais).
Daugiavaikiam tėvui (įtėviui) antrojo laipsnio valstybinė pensija skiriama tik tuo atveju, kai nėra daugiavaikės motinos (įmotės) arba daugiavaikė motina (įmotė) neatitinka Lietuvos Respublikos valstybinių pensijų įstatyme nustatytų antrojo laipsnio valstybinės pensijos skyrimo sąlygų. Sprendimą dėl antrojo laipsnio valstybinės pensijos skyrimo priima Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisija prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos. Prašymą pateikęs asmuo apie Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisijos prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos sprendimą neskirti antrojo laipsnio valstybinės pensijos raštu informuojami per 5 darbo dienas nuo sprendimo priėmimo dienos, kartu nurodant tokio sprendimo priežastis.
Prašymas pateikiamas tiesiogiai asmeniui atvykus į savivaldybės administraciją. Savivaldybės administracija parengia dokumentus ir teikia juos svarstyti Lietuvos Respublikos pirmojo ir antrojo laipsnių valstybinių pensijų skyrimo komisijai prie Socialinės apsaugos ir darbo ministerijos.
Fiziniai ar juridiniai asmenys teikia prašymą dėl pavadinimų gatvėms, pastatams, statiniams ir kitiems objektams suteikimo, keitimo ir įtraukimo į apskaitą. Kretingos rajono savivaldybės administracijos komisijai gatvių, pastatų, statinių ir kitų objektų pavadinimams suteikti pritarus, rengiamas sprendimo projektas dėl gatvių pavadinimo suteikimo, keitimo ir įtraukimo į apskaitą ir teikiamas tvirtinti Savivaldybės tarybai.
Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų tvarkymo funkcija vykdoma Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnijose.
Paslauga teikiama Lietuvos Respublikos gyventojams – Lietuvos Respublikos teritorijoje gyvenantiems Lietuvos Respublikos piliečiams, užsienio valstybių piliečiams ir asmenims be pilietybės (toliau – asmuo) pageidaujantiems deklaruoti gyvenamąją vietą, keisti gyvenamosios vietos deklaravimo duomenis (toliau – deklaravimo duomenys), taisyti juos ir panaikinti, gauti gyvenamąją vietą patvirtinantį dokumentą, teikti deklaracijas elektroniniu būdu.
Deklaruojant gyvenamąją vietą ne deklaruojančiam nuosavybės teise priklausančiose patalpose, reikalingas gyvenamosios patalpos savininko (bendraturčių) ar jo įgalioto asmens parašu patvirtintas sutikimas, kad asmuo apsigyventų savininkui (bendraturčiams) priklausančioje gyvenamojoje patalpoje. Deklaruoti gyvenamąją vietą gali fiziniai asmenys. Nepilnamečių gyvenamąją vietą deklaruoja jų tėvai, įtėviai, globėjai arba kiti asmenys, kurie pagal įstatymą ar kitą teisės aktą privalo jais rūpintis, jiems atstovauti, ginti jų teises ir teisėtus interesus, išskyrus atvejus: nepilnamečiai, įgiję visišką civilinį veiksnumą, gyvenamąją vietą deklaruoja patys; nepilnamečiai, kuriems sukako 16 metų, deklaruoja gyvenamąją vietą, jei negyvena kartu su tėvais, įtėviais, globėjais arba kitais teisėtais atstovais ir pastarieji jų gyvenamosios vietos nedeklaravo. Asmenų, kuriems yra įsteigta globa ar rūpyba, gyvenamąją vietą deklaruoja globėjai, rūpintojai, socialinės globos, sveikatos priežiūros įstaigų, kurioms pavesta eiti globėjų, rūpintojų pareigas, administracija.
Jeigu asmuo dėl objektyvių priežasčių (pvz.: dėl neįgalumo, ligos, buvimo gydymo ar socialinės globos įstaigoje) negali pats atvykti į deklaravimo įstaigą, klausimą dėl tokio asmens deklaracijos priėmimo, deklaravimo įstaigos darbuotojui nuvykstant į šio asmens gyvenamąją vietą, sprendžia deklaravimo įstaigos vadovas arba jo pareigas vykdantis deklaravimo įstaigos darbuotojas.
Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu asmuo, dėl objektyvių priežasčių neturintis galimybių fiziškai atvykti į deklaravimo įstaigą, užpildytą ir pasirašytą nustatytos formos gyvenamosios vietos deklaraciją arba laisvos formos deklaraciją deklaravimo įstaigai gali pateikti registruotu paštu, elektroniniu paštu, per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis.
Deklaravimo duomenys taisomi ar keičiami, jeigu:
- gyvenamąją vietą deklaravęs asmuo seniūnijai (deklaravimo įstaigai) pateikia prašymą ištaisyti ar pakeisti neteisingus jo (ir (ar) kartu gyvenančių jo šeimos narių) deklaravimo duomenis;
- gyvenamosios patalpos savininkas (bendraturtis) deklaravimo įstaigai pateikia prašymą ištaisyti ar pakeisti jam priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusio asmens (asmenų) neteisingus deklaravimo duomenis;
- pasikeitus pastato, buto, patalpos numeriui, gatvės, gyvenamosios vietovės ar teritorijos administracinio vieneto pavadinimui;
- yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų keitimo, ištaisymo ar atstatymo;
- gavus dokumentus išduodančių valstybės institucijų pranešimą apie asmens nuolatinę gyvenamąją vietą kitoje valstybėje.
Deklaravimo duomenys naikinami, jeigu:
- gyvenamosios patalpos savininkas (bendraturtis) deklaravimo įstaigai pateikia prašymą panaikinti jam priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusio ir ją pakeitusio (išvykusio) asmens deklaravimo duomenis. Patalpos, iš kurios prašoma panaikinti deklaravimo duomenis, adresas turi būti tikslus – su namo, korpuso, buto numeriu (numeriais);
- panaikintas užsienio valstybės piliečiui arba asmeniui be pilietybės išduotas leidimas gyventi Lietuvos Respublikoje;
- atsisakyta išduoti užsienio valstybės piliečiui arba asmeniui be pilietybės leidimą gyventi Lietuvos Respublikoje;
- pasibaigė užsienio valstybės piliečiui arba asmeniui be pilietybės išduoto leidimo laikinai gyventi Lietuvos Respublikoje galiojimas arba Sąjungos piliečio šeimos nario leidimo gyventi šalyje kortelės galiojimo laikas;
- Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymo nustatytais pagrindais asmuo neteko Lietuvos Respublikos pilietybės ir per 3 mėnesius nuo sprendimo dėl Lietuvos Respublikos pilietybės netekimo įsigaliojimo dienos nepateikė prašymo dėl dokumento, patvirtinančio ar suteikiančio teisę gyventi Lietuvos Respublikoje, išdavimo;
- Europos Sąjungos valstybių narių ar Europos laisvosios prekybos asociacijos valstybių narių piliečiai, jų šeimos nariai neteko teisės gyventi Lietuvos Respublikoje;
- yra įsiteisėjęs teismo sprendimas dėl gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų panaikinimo;
- asmeniui mirus.
Elektroniniu būdu deklaracijas pateikti gali asmenys, kurie savo tapatybę gali patvirtinti portale „Elektroniniai valdžios vartai“ nurodytais būdais. Jei teikiant deklaraciją reikalingas savininko (bendraturčio) sutikimas, jis (jie) taip pat turi turėti galimybę elektroniniu būdu patvirtinti savo tapatybę ir sutikimą.
Deklaracijų negali pateikti įgalioti asmenys.
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas
Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų tvarkymo funkcija perduota vykdyti Savivaldybių administracijų seniūnijoms.
Deklaravimo duomenys taisomi, keičiami ir naikinami, jeigu:
- gyvenamąją vieta deklaravęs asmuo deklaravimo įstaigai pateikia prašymą ištaisyti, pakeisti ar panaikinti neteisingus jo deklaravimo duomenis;
- gyvenamosios patalpos savininkas (bendraturciai) deklaravimo įstaigai pateikia prašymą ištaisyti, pakeisti ar panaikinti jam priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vieta deklaravusio asmens pateiktus neteisingus deklaravimo duomenis;
- gyvenamosios patalpos savininkas (bendraturčiai) deklaravimo įstaigai pateikia prašymą pakeisti jam priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusio ir ją pakeitusio asmens deklaravimo duomenis.
Paslauga sudaro galimybę asmeniui deklaruoti išvykimą iš Lietuvos Respublikos deklaravimo įstaigoje, – seniūnijoje, kurios teritorijoje yra deklaruota gyvenamoji vieta. Asmenys, išvykstantys iš Lietuvos Respublikos ilgesniam nei šešių mėnesių laikotarpiui, turi deklaruoti išvykimą iš Lietuvos Respublikos į valstybę, į kurią išvyksta, ne anksčiau kaip 7 darbo dienos iki išvykimo. Deklaracijoje asmuo nurodo išvykimo iš Lietuvos Respublikos datą. Deklaracija galios nuo nurodytos išvykimo datos tik tuo atveju, jei deklaracija pateikta prieš išvykstant. Visais kitais atvejais deklaracijos galioja nuo deklaravimo duomenų įrašymo į Gyventojų registrą dienos.
Lietuvos Respublikos piliečiai ir užsieniečiai užpildytą išvykimo deklaraciją deklaravimo įstaigai (seniūnijai) pateikia asmeniškai tiesiogiai arba deklaraciją galima pateikti el. būdu portale ,,Elektroniniai valdžios vartai“. Jei užpildyta ir pasirašyta deklaracija siunčiama paštu, kartu siunčiama galiojančio asmens dokumento duomenų lapo kopija. Jei užsienio valstybėse gyvenantys asmenys prieš išvykdami iš Lietuvos Respublikos deklaracijos apie išvykimą į užsienį nepateikė, šios paslaugos gali kreiptis į deklaravimo įstaigas užsienyje – Lietuvos Respublikos diplomatines atstovybes ir konsulines įstaigas.
Pakeitusiais deklaruotąją gyvenamąją vietą nelaikomi:
- Lietuvos Respublikos diplomatinėse atstovybėse ir konsultacinėse įstaigose bei atstovybėse prie tarptautinių organizacijų dirbantys Lietuvos Respublikos piliečiai ir kartu su jais išvykę šeimos nariai visą darbo laiką.
- Asmenys, atliekantys privalomąją karo arba alternatyviąją tarnybą.
- Asmenys, besigydantys stacionarinėse sveikatos priežiūros įstaigose.
- Moksleiviai ir studentai mokymosi laikotarpiu.
- Asmenys, atliekantys laisvės atėmimo bausmę, laikomi kardomojo kalinimo vietose, socialinės bei psichologinės reabilitacijos įstaigose.
- Jūreiviai.
Gyvenamosios vietos deklaravimas gali būti atliekamas tik asmeniškai, už nepilnamečius vaikus gyvenamosios vietos deklaraciją teikia vienas iš tėvų, įtėvių, globėjų. Deklaravimo įstaigos (seniūnijos) asmenų deklaravimo duomenis teikia Lietuvos Respublikos gyventojų registrui elektroniniu būdu, naudojantis gyvenamosios vietos deklaravimo programinėmis priemonėmis
Į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų (toliau – GVNA) apskaitą gali būti įtraukiamas gyvenamosios vietos Lietuvos Respublikoje nedeklaravęs asmuo, kuris tos savivaldybės teritorijoje nuosavybės teise neturi patalpos ar pastato, ar kitos teisės naudotis patalpa ar pastatu ir kuris dėl ne nuo jo priklausančių priežasčių negali deklaruoti savo gyvenamosios vietos toje savivaldybėje, kurioje gyvena.
Į GVNA apskaitą gali būti įtraukiami:
- benamiai;
- asmenys, kurie buvo globojami (rūpinami) vaikų globos institucijose ar šeimynose, kai jie, sukakę 18 metų, išleidžiami iš vaikų globos institucijos ar palieka šeimyną ir neturi galimybės deklaruoti savo naują gyvenamąją vietą;
- asmenys, kuriems teismo nutartimi yra paskirtos priverčiamosios stacionarinio stebėjimo medicinos priemonės specializuotose psichikos sveikatos priežiūros įstaigose;
- asmenys, kurie yra laikomi tardymo izoliatoriuose ar pataisos įstaigose;
- užsieniečiai, kuriems Lietuvos Respublikos įstatymo „Dėl užsieniečių teisinės padėties“ nustatyta tvarka suteiktas prieglobstis Lietuvos Respublikoje Lietuvos valstybės paramos integracijai teikimo laikotarpiu;
- asmenys, kurie dėl ne nuo jų priklausančių priežasčių negali deklaruoti savo gyvenamosios vietos toje savivaldybėje, kurioje gyvena.
Į GVNA apskaitą asmuo įtraukiamas toje savivaldybėje, kurios deklaravimo įstaigai pateikė prašymą.
Į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą asmenys įtraukiami jiems tiesiogiai atvykus į seniūniją. Seniūnija gali tikrinti pateiktų duomenų teisingumą ir turi teisę pareikalauti, kad asmuo pateiktų duomenis patvirtinančius ar paneigiančius dokumentus.
Nepaprastosios padėties, ekstremaliosios situacijos ar karantino metu asmuo, dėl objektyvių priežasčių neturintis galimybių fiziškai atvykti į deklaravimo įstaigą, užpildytą ir pasirašytą nustatytos formos arba laisvos formos prašymą įtraukti į GVNA apskaitą deklaravimo įstaigai gali pateikti paštu, elektroniniu paštu, per Nacionalinę elektroninių siuntų pristatymo, naudojant pašto tinklą, informacinę sistemą arba kitomis elektroninio ryšio priemonėmis.
Klausimą dėl prašymo įtraukti į GVNA apskaitą priėmimo sprendžia deklaravimo įstaigos vadovas.
Paslauga teikiama asmenims, norintiems identifikuoti kapinėse artimųjų giminaičių, sutuoktinio (-ės) kapą ir tapatybę jame palaidotų asmenų, kurių palaidojimo vietą žyminčių kapo paminklų, užrašų ant paminklų ar duomenų apie kapavietę (kapą) neišliko žurnale.
Paslauga teikiama fiziniams ir juridiniams asmenims, norintiems atlikti kasinėjimo darbus rajono Savivaldybės viešojo naudojimo teritorijoje (gatvėse, aikštėse, žaliuosiuose plotuose), atitverti ją ar jos dalį arba apriboti eismą joje. Leidimus atlikti numatytus darbus išduoda atitinkamų seniūnijų seniūnai. Už leidimo išdavimą imama vietinė rinkliava.
Žemės kasimo darbai, likviduojant avarijas požeminėse komunikacijose, gali būti vykdomi be pritarimo, tačiau apie tai pranešama seniūnijai, kurioje yra likviduojama požeminių komunikacijų avarija.
Paslauga suteikiama fiziniams ir juridiniams asmenims, norintiems gauti leidimą įrengti automobilių stovėjimo neįgaliesiems kelio ženklą Kretingos rajono savivaldybės viešo naudojimo erdvėse (pvz., prie daugiabučių namų, viešųjų institucijų). Į paslaugos apimtį nėra įtraukiami stovėjimo neįgaliesiems kelio ženklai, kurie su Savivaldybe yra derinami statybų metu, kartu su visu pastato statybos projektu.
Prašymas gauti leidimą įrengti automobilių stovėjimo neįgaliesiems kelio ženklą teikiamas raštu, tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į savivaldybės administraciją (seniūniją), atsiuntus paštu, per pasiuntinį ar elektroniniu būdu.
Gautas prašymas nagrinėjamas Kretingos rajono savivaldybės eismo saugumo komisijoje (toliau – Komisija). Komisijos posėdžiai rengiami prireikus, tačiau ne rečiau kaip 1 kartą per 2 mėnesius. Apie priimtą sprendimą informacija teikiama prašyme nurodytu būdu.
Paslauga teikiama fiziniams ir juridiniams asmenims, norintiems gauti leidimą išorinei vaizdinei reklamai įrengti. Paraiška išduoti leidimą įrengti išorinę reklamą pateikiama administracijos direktoriui tiesiogiai, per atstumą arba per Paslaugų ir gaminių kontaktinį centrą. Leidimus išduoda, apie galimą Leidimų galiojimo panaikinimą įspėja, Leidimų galiojimą panaikina Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnija (toliau – leidimą išduodanti institucija, Savivaldybės administracija), kurios teritorijoje įrengiama išorinė reklama.
Leidimas įrengti išorinę reklamą suteikia teisę leidime nurodytoje vietoje įrengti specialią išorinės reklamos pateikimo priemonę ir ant jos skleisti reklamą arba skleisti reklamą ant pritaikytos išorinės reklamos pateikimo priemonės. Leidimo galiojimo terminas nustatomas atsižvelgiant į paraiškoje išduoti leidimą nurodytą laikotarpį, tačiau negali būti ilgesnis kaip 10 metų. Leidimą išduodanti institucija patvirtina tipinio dydžio ir turinio išorinės reklamos įrengimo projektus ir šios išorinės reklamos įrengimo reikalavimus.
Savivaldybės administracijos leidimą išduodanti institucija, patikrinusi pareiškėjo paraišką ir dokumentus, kurių reikia Leidimui gauti, ir nustatęs, kad paraiška ir (ar) kiti dokumentai, kurių reikia leidimui išduoti, nevisiškai, neteisingai užpildyti arba juose pateikti neteisingi duomenys, arba pateikti ne visi dokumentai, kurių reikia Leidimui išduoti, arba jie neatitinka šiame Apraše dokumentams keliamų reikalavimų, ne vėliau kaip per 5 darbo dienas nuo dokumentų, kurių reikia Leidimui išduoti, gavimo paraiškoje nurodytu būdu raštu praneša apie tai pareiškėjui ir nustato ne trumpesnį kaip 5 darbo dienų terminą trūkstamiems arba patikslintiems dokumentams pateikti, taip pat informuoja, kad terminas Leidimui išduoti skaičiuojamas nuo visų tinkamai įformintų dokumentų gavimo dienos.
Kai leidimo turėtojas numato keisti išorinės reklamos (išskyrus ant reklaminio įrenginio pateikiamos trumpalaikės išorinės reklamos) spalvinį ar grafinį vaizdą, jis Savivaldybės administracijai tiesiogiai, per atstumą ar per kontaktinį centrą turi pateikti prašymą, kuriame nurodomas turimo
Leidimo numeris, jo išdavimo data ir išorinės reklamos spalvinis ir grafinis vaizdas.
Leidimas išduodamas paraiškoje nurodytu būdu (tiesiogiai per atstumą ar per kontaktinį centrą, ar per Licencijų informacinę sistemą (LIS).
Paslauga suteikiama fiziniams ir juridiniams asmenims, norintiems gauti leidimą įrengti, koreguoti arba panaikinti kelio ženklus Kretingos rajono savivaldybės gyvenamųjų vietovių gatvėse ir vietinės reikšmės keliuose.
Prašymas gauti leidimą įrengti, koreguoti arba panaikinti kelio ženklą teikiamas raštu, tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į savivaldybės administraciją (seniūniją), atsiuntus paštu, per pasiuntinį ar elektroniniu būdu.
Gautas prašymas nagrinėjamas Kretingos rajono savivaldybės eismo saugumo komisijoje (toliau – Komisija). Komisijos posėdžiai rengiami prireikus, tačiau ne rečiau kaip 1 kartą per 2 mėnesius. Apie priimtą sprendimą informacija teikiama prašyme nurodytu būdu.
Fiziniai asmenys, ne jaunesni nei 18 metų, nuolat gyvenantys Kretingos rajono savivaldybėje ne daugiabučiame name, ir norintys įvežti, įsigyti, laikyti, veisti pavojingus šunis, įrašytus į Pavojingų šunų veislių sąrašą (Amerikiečių Stafordšyro terjerus, Stafordšyro bulterjerus, amerikiečių buldogus, Argentinos dogus, Fila Brasileiro (Brazilų mastifus), kangalus (Turkų aviganius), Kaukazo aviganius, Pietų Rusijos aviganius), ir jais prekiauti Kretingos rajono savivaldybėje turi gauti leidimą savo gyvenamosios vietos seniūnijoje. Leidimas išduodamas pareiškėjui asmeniškai ar pareiškėjo atstovui, pateikusiam asmens tapatybę liudijantį dokumentą ir įgaliojimą.
Leidimas suteikia teisę kirsti, persodinti arba kitaip šalinti, genėti saugotinus medžius ir krūmus, augančius ne miško žemėje miesto bendro naudojimo teritorijose, kapinėse, privačių valdų savininkų sklypuose ar juridiniams asmenims priskirtose teritorijose, kurie pateikia argumentuotą nustatytos formos prašymą kirsti, genėti ar pertvarkyti želdinius. Prireikus prašymą nagrinėja Kretingos rajono savivaldybės Želdynų ir želdinių apsaugos ir priežiūros komisijos, kuri vyksta į vietą apžiūrėti numatomų kirsti ar kitaip pertvarkyti želdinių natūralios būklės, nustato želdinių atkuriamąją vertę, teikia pasiūlymus dėl leidimo kirsti želdinius išdavimo ar neišdavimo. Pagal komisijos išvadas seniūnija išduoda leidimą arba motyvuotai atsisako jį išduoti.
Prašymą parašę asmenys, teisės aktų nustatyta tvarka leidime gali būti įpareigojami atlyginti numatytų kirsti ar pertvarkyti medžių ir krūmų vertę. Saugotinų želdinių ir krūmų atkuriamoji vertė apskaičiuojama vadovaujantis Aplinkos ministerijos patvirtinta želdinių atkuriamosios vertės nustatymo metodika ir vertės įkainiais.
Leidimas galioja vienerius metus nuo jo išdavimo datos.
Paslauga teikiama interesantams, norintiems palaidoti mirusį seniūnijos gyventoją seniūnijoje esančiose ir prižiūrimose kapinėse. Seniūnijos teritorijoje esančiose ir prižiūrimose kapinėse į naują kapavietę arba šeimos kapavietėje seniūnijoje esamose ir prižiūrimose kapinėse galima palaidoti seniūnijos teritorijoje gyvenusį asmenį tik gavus leidimą laidojimui (jei yra šeimos kapavietė ne tik seniūnijos gyventojams).
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas
Leidimas suteikia teisę organizuoti renginius Kretingos rajono savivaldybės viešose vietose. Organizatorius, kuris nori viešojoje vietoje organizuoti renginį, ne anksčiau kaip prieš 2 mėnesius ir ne vėliau kaip prieš 10 darbo dienų iki renginio dienos pateikia paštu arba el. paštu Seniūnijos, kurios teritorijoje pageidauja organizuoti renginį, seniūnui Savivaldybės tarybos sprendimu patvirtintos formos prašymą. Jeigu renginys komercinis, už šio leidimo išdavimą mokama Savivaldybės tarybos nustatyta vietinė rinkliava. Seniūnijos seniūnas / Komisija turi teisę:
- panaikinti leidimą organizuoti renginį, jeigu Organizatorius nevykdo šių reikalavimų renginiui organizuoti arba stabdyti renginį kol bus pašalinti reikalavimų trūkumai: suderinti teritorijos apsaugos organizavimo (renginio teritorija bei įrengimai atitinka priešgaisrinės saugos reikalavimus) planai su Kretingos rajono policijos komisariatu;
- užtikrinti renginio vietoje saugios sąlygos renginiui vykti: suteikta visokeriopa pagalbą policijos pareigūnams, renginyje užtikrinantiems viešąją tvarką;
- nedelsiant nutraukti renginį, jei kyla grėsmė žmonių saugumui;
- apdrausti renginio dalyvius ir žiūrovus nuo nelaimingų atsitikimų, kuriame planuojami automobilių, motociklų, aviacijos priemonių pasirodymai;
- apšviesti teritoriją ir jos prieigas, jeigu renginys organizuojamas tamsiu paros metu.
Organizatorius privalo užtikrinti pirotechnikos priemonių paleidimo aikštelėje esančių žmonių saugą: kiekvieną kartą numatyti garso ar sprogimo pavojaus zonos ribas, neleisti į šią zoną pašalinių asmenų, pasirūpinti, kad būtų naudojami tik tinkamai veikiantys pirotechnikos priemonių paleidimo įrenginiai, o žiūrovai būtų už gaisro ar sprogimo zonos ribų.
Siekiant užtikrinti švaros ir tvarkos reikalavimus, Organizatorius privalo:
- užtikrinti teritorijos sutvarkymą po renginio, atliekų surinkimą ir išvežimą;
- užtikrinti, jei renginys truks ilgiau nei 2 val., kad jo metu būtų pastatyti, prižiūrimi ir valomi biotualetai, atsižvelgiant į numatomą dalyvių skaičių;
- užtikrinti, kad renginio metu būtų surenkamos šiukšlės, pastatyti atliekų surinkimo konteineriai ar šiukšlių dėžės, išvežamos atliekos.
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas
Paslauga teikiama juridiniams ir fiziniams asmenims, įstatymų nustatyta tvarka įregistravusiems savo veiklą, ir fiziniams asmenims, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka leidžiama prekiauti (teikti paslaugas) be verslo liudijimo ar individualios veiklos vykdymo pažymos. Leidimai neišduodami prekiaujantiems ar teikiantiems paslaugas nuosavybės teise priklausančiose ar nuomojamose teritorijose, Kretingos rajono prekyvietėse (turgavietėse).
Prašymą galima pateikti tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į atitinkamą seniūniją, atsiuntus prašymą paštu ar per pasiuntinį, elektroniniais ryšiais arba per e. pristatymas informacinę sistemą.
Leidimai prekiauti (teikti paslaugas) renginių ir švenčių metu išduodami renginio ir šventės trukmės laikui.
Parengtas leidimas išduodamas asmeniui, tiesiogiai atvykus į atitinkamą seniūniją, registruotu laišku, elektroniniu laišku ar per e. pristatymas informacinę sistemą.
Leidimas nesuteikia teisės verstis licencijuojama veikla.
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas
Leidimai išduodami juridiniams ir fiziniams asmenims, įstatymų nustatyta tvarka įregistravusiems savo veiklą, ir fiziniams asmenims, kuriems teisės aktų nustatyta tvarka leidžiama (teikti paslaugas) be verslo liudijimo ar individualios veiklos vykdymo pažymos. Leidimai neišduodami prekiaujantiems ar teikiantiems paslaugas nuosavybės teise priklausančiose ar nuomojamose teritorijose, Kretingos rajono prekyvietėse (turgavietėse). Leidimus prekiauti (teikti paslaugas) viešose vietose Kretingos rajono savivaldybės tarybos nustatyta tvarka išduoda Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūnai ar jų įgalioti asmenys. Už leidimo išdavimą imama vietinė rinkliava. Vietinė rinkliava sumokama prieš išduodant leidimą.
Prašymas teikiamas raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į seniūniją, atsiuntus prašymą paštu ar per pasiuntinį), elektroniniais ryšiais, jei yra galimybė identifikuoti pareiškėją arba elektroniniu būdu – elektroninės valdžios vartų paslauga (e-paslaugos).
Paslaugos gavėjui leidimas išduodamas tiesiogiai atvykus į seniūniją arba išsiunčiamas asmeniui jo nurodytu būdu: paprastu paštu arba per E. pristatymo sistemą arba prisijungus prie elektroninių valdžios vartų (www.epaslaugos.lt).
Maisto iš intervencinių atsargų teikimas labiausiai nepasiturintiems asmenims.
Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius asmens mirtį registruoja savo iniciatyva (interesantui kreiptis nereikia), remdamasis asmens sveikatos priežiūros įstaigos sudarytu medicininiu mirties liudijimu, įsiteisėjusiu teismo sprendimu dėl asmens pripažinimo mirusiu ar mirties fakto nustatymo, vadovaujantis laivo kapitono Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo nustatyta tvarka sudarytu mirties liudijimu. Nuo 2017 m. sausio 1 d. mirusių asmenų laidojimas (balzamavimas, kremavimas) organizuojamas bei laidojimo pašalpos, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijos išmokamos remiantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigų išduotu medicininiu mirties liudijimu, o ne Civilinės metrikacijos ir archyvų skyriaus išduotu dokumentu. Jeigu interesantas pats pageidauja, Civilinės metrikacijos ir archyvų skyriuje jis gali gauti artimojo mirties įrašą liudijantį išrašą (Paslauga – Civilinės būklės akto įrašą liudijančio išrašo išdavimas).
Paslauga teikiama interesantam auginantiems naminius gyvūnus Kretingos rajono savivaldybėje.
Seniūnas neatlygintinai atlieka seniūnijai priskirtos teritorijos gyventojams šiuos notarinius veiksmus:
- Tvirtina įgaliojimus, kuriuos fiziniai asmenys duoda korespondencijai (konkrečiai – siunčiamiems pinigams ir siuntiniams) gauti, taip pat darbo užmokesčiui ir kitoms su darbo santykiais susijusioms išmokoms, pensijoms, pašalpoms, stipendijoms, išmokoms už perdirbti supirktą žemės ūkio produkciją gauti;
- Liudija dokumentų nuorašų ir jų išrašų tikrumą;
- Liudija parašo dokumentuose tikrumą;
- Lietuvos Respublikos civilinio kodekso nustatyta tvarka tvirtina seniūnijos aptarnaujamos teritorijos gyventojų oficialiesiems testamentams prilyginamus testamentus.
Seniūnijos gyventojams notarinių veiksmų atlikimo paslaugos suteikiamos nemokamai. Taip pat nustatoma kokio pobūdžio notarinis veiksmas pageidaujama atlikti, nes vadovaujantis LR Notariato įstatymu, seniūnai atlieka tik jiems priskirtus notarinius veiksmus. Tik tada atliekamas pagal kompetenciją galimas notarinis veiksmas, kuris registruojamas notariniame registre, patvirtinant paslaugos gavėjo parašu. Išduotus įgaliojimus bei parašo, dokumento nuorašų, išrašų tikrumą tvirtina seniūnas. Seniūnas notarinius veiksmus atlieka seniūnijos patalpose. Atlikti notarinius veiksmus ne seniūnijos patalpose gali tik tuo atveju, kai suinteresuotas asmuo dėl svarbios priežasties negali atvykti į seniūnijos patalpas ir iškviečia seniūną į savo gyvenamąją vietą.
Paslauga teikiama asmenims, norintiems gauti pažymas apie deklaruotą gyvenamąją vietą arba apie įtraukimą į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą.
Pažyma apie asmens deklaruotą gyvenamąją vietą išduodama, kai asmuo laikomas deklaravusiu gyvenamąją vietą.
Prašymas gauti pažymą pateikiamas raštu, asmeniui atvykus į atitinkamą savivaldybės administracijos padalinį arba per įgaliotą asmenį.
Pažyma išduodama asmens, deklaravusio gyvenamąją vietą, vardu. Jeigu asmuo pageidauja, pažymoje nurodomi ir jo nepilnamečiai vaikai, kurių gyvenamoji vieta deklaruota tuo pačiu adresu.
Pažymą apie deklaruotą gyvenamąją vietą asmenys gali užsisakyti iš Gyventojų registro tarnybos prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos internetu adresu: http://www.epaslaugos.lt
Pažyma apie įtraukimą į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą išduodama, kai asmuo yra laikomas įtrauktu į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą.
Prašymas gauti pažymą pateikiamas raštu, asmeniui atvykus į atitinkamą savivaldybės administracijos padalinį, arba per įgaliotą asmenį.
Pažyma išduodama asmens, įtraukto į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, vardu. Asmens pageidavimu pažymoje nurodomi ir jo nepilnamečiai vaikai, jeigu jie kartu gyvena toje pačioje savivaldybėje ir yra įtraukti į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą.
Pažyma reikalinga pateikti notarų biurui arba teismui, tvarkant turto paveldėjimo dokumentus.
Pažyma apie mirusio asmens paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą gali būti išduota asmeniui, deklaravimo įstaigai pateikusiam mirties liudijimą ar mirties akto įrašo išrašą per tris mėnesius nuo mirties datos. Pažymą apie mirusio asmens paskutinę gyvenamąją vietą išduoda tos seniūnijos, kurios teritorijoje gyveno mirusysis, atsakingas specialistas. Pasibaigus nurodytam terminui, tokias pažymas galima užsakyti VĮ Registrų centre.
Pažyma išduodama patalpos savininkui, norinčiam gauti pažymą su informacija apie jam nuosavybės teise priklausančioje gyvenamojoje patalpoje savo gyvenamąją vietą deklaravusius asmenis. Jeigu patalpos savininkai yra keli, tai prašymą užtenka pateikti vienam iš patalpos savininkų.
Prašymas teikiamas raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į seniūniją, kurios teritorijoje asmuo yra gyvenamoji patalpa, atsiuntus prašymą paštu ar per pasiuntinį), elektroniniais ryšiais seniūnijos specialisto, įgalioto rengti tokias pažymas, elektroninio pašto adresu, jei yra galimybė identifikuoti pareiškėją arba per e. pristatymo informacinę sistemą, arba elektroniniu būdu – elektroninės valdžios vartai (e-paslaugos).
Parengta pažyma arba raštas su atsisakymu išduoti pažymą išduodama asmeniui tiesiogiai atvykus į seniūniją, registruotu laišku, elektroninėmis priemonėmis arba prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų www.epaslaugos.lt.
Dėmesio! Elektroniniu būdu pateiktas prašymas turi būti pasirašytas elektroniniu parašu (t. y. naudojantis asmens tapatybės kortele arba mobiliuoju parašų arba specialia USB laikmena ir pan.).
Paslauga teikiama asmenims, kurie verčiasi žemės ūkio veikla ir nori gauti tiesiogines išmokas už žemės ūkio naudmenų ir pasėlių plotus. Pažyma skirta Nacionalinei mokėjimo agentūrai prie Žemės ūkio ministerijos.
Prašymą galima pateikti tiesiogiai atvykus į Savivaldybės administraciją (seniūniją), registruotu laišku arba prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų (www.epaslaugos.lt).
Parengta pažyma išduodama asmeniui tiesiogiai atvykus į Savivaldybės administraciją (seniūniją), registruotu laišku arba prisijungus prie Elektroninių valdžios vartų (www.epaslaugos.lt).
Pateikus prašymą, išmokų gavėjams išduodama pažyma apie išmokėtas išmokas prašomu laikotarpiu, kurios yra pristatomos įvairioms institucijoms, organizacijoms.
Išduodamos pažymos:
- Pažyma apie paskirtą piniginę socialinę paramą;
- Pažyma apie paskirtą priežiūros (pagalbos) išlaidų tikslinę kompensaciją, slaugos išlaidų tikslinę kompensaciją;
- Pažyma apie paskirtas išmokas vaikui;
- Pažyma apie paskirtą socialinę paramą mokiniams;
- Pažyma apie asmens negautas išmokas.
Atsiimant pažymas būtina turėti asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą arba atstovavimą liudijantį dokumentą.
Paslauga teikiama asmenims, deklaravusiems gyvenamąją vietą Kretingos rajono savivaldybėje. Kai nurodytu adresu deklaruoti ne visi šeimos nariai arba turimų duomenų nepakanka, pažyma gali būti išduota, jeigu bus pateikti šeimos narių dokumentai, liudijantys jų priklausymą šeimai. Į pažymą įrašomi sutuoktiniai, jų nepilnamečiai vaikai (įvaikiai) iki 18 metų, taip pat motina arba tėvas, vieni auginantys vieną ar daugiau vaikų (įvaikių). Pareiškėjui pageidaujant, į šeimos sudėtį įrašomi ir vaikai nuo 18 iki 24 metų amžiaus, besimokančių dieninėse bendrojo lavinimo mokyklose ir kitų švietimo įstaigų dieniniuose skyriuose (mokinių ir studentų), taip pat asmenų, laikotarpiu nuo dieninių bendrojo lavinimo mokyklų baigimo dienos iki tų pačių metų rugsėjo 1 dienos, duomenys. Pažyma išduodama pateikti mokymo įstaigoms, ligonių kasoms, darbovietėms, teisėsaugos institucijoms ir kt. Pažyma neišduodama, kai gyvenamosios vietos deklaravimo informacinėje sistemoje trūksta reikalingų duomenų ir nepateikiami šeimos sudėtį patvirtinantys dokumentai.
Paslauga teikiama fiziniams ir juridiniams asmenims įregistravusiems žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre bei fiziniams asmenims įregistravusiems ūkininko ūkį Ūkininkų ūkių registre. Pažymos išduodamos paslaugos gavėjams norintiems verstis žemės ūkio veikla, miškininkyste ar kita įstatymų neuždrausta veikla. Pažymas, pagal fizinio ar juridinio asmens prašymą, pateiktą Kretingos savivaldybės seniūnijoms, išduoda VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras (www.vic.lt). Paslaugos gavėjas, norintis gauti pažymą apie jo vardu registruotos žemės ūkio valdos ar ūkininko ūkio duomenis, prašymą pateikia valdos valdytojo ar ūkininko vardu tiesiogiai atvykęs į gyvenamosios vietos seniūniją ar prašymą atsiuntęs paštu ar per pasiuntinį, elektroniniais ryšiais, jei yra galimybė identifikuoti pareiškėją arba per e. pristatymas informacinę sistemą.
Jeigu prašymą pateikia valdos valdytojo ar ūkininko įgaliotas asmuo, pateikiamas atstovauti valdytoją ar ūkininką notaro patvirtintas įgaliojimas.
Asmenims, savo ūkyje išauginusiems žemės ūkio produktus ar iš jų pagaminusiems maisto produktus, einamųjų metų išrašą turgavietėms iš Ūkininkų ūkių registro ir (arba) Žemės ūkio ir kaimo verslo registro apie ūkininko ūkyje ir (arba) žemės ūkio valdoje vykdomą pagrindinę bei papildomas žemės ūkio ekonomines veiklas teisės aktų nustatyta tvarka išduoda registrų tvarkymo įstaigos: VĮ Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centras ir Kretingos rajono savivaldybės seniūnijos.
Ši paslauga apima galimybę gauti pažymą apie tai, kad mirusysis yra palaidotas seniūnijoje esančiose ir prižiūrimose kapinėse.
Gyvenamosios vietos deklaravimo duomenų tvarkymo funkcija perduota vykdyti Savivaldybių administracijų seniūnijoms.
Pažyma apie įtraukimą į gyvenamosios vietos neturinčių asmenų apskaitą (toliau pažyma) išduodama, kai asmuo yra laikomas įtrauktu į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą.
Pažyma išduodama asmens, įtraukto į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, vardu. Jeigu asmuo pageidauja, pažymoje nurodomi ir jo nepilnamečiai vaikai, jeigu jie kartu gyvena toje pačioje savivaldybėje ir yra įtraukti į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą.
Jeigu asmuo, įtrauktas į gyvenamosios vietos nedeklaravusių asmenų apskaitą, kreipiasi dėl pažymos į deklaravimo įstaigą, jis pateikia raštišką prašymą ir savo asmens tapatybę patvirtinantį dokumentą.
Asmenys gyvenamąją vietą deklaruoja seniūnijoje, aptarnaujančioje tą savivaldybės teritorijos dalį, kurioje jie gyvena.
Paslauga teikiama fiziniams ir juridiniams asmenims, kuriems reikalingi duomenys iš Salantų miesto seniūnijoje saugomų dokumentų.
Paslauga teikiama interesantams, norintiems, jog būtų išnagrinėti jų skundai, prašymai bei kreipimaisi dėl viešosios tvarkos pažeidimų.
Tikslas – išduoti sutikimą ekshumuoti (iškasti) žmogaus palaikus.
Palaidotus žmogaus palaikus galima ekshumuoti nesibaigus kapo ramybės laikotarpiui, kai yra palaidoto žmogaus artimųjų giminaičių prašymas ir Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka gautas Nacionalinio visuomenės sveikatos centro leidimas arba prokuroro nurodymu. Palaikus perlaidoti galima tik gavus Klaipėdos visuomenės sveikatos centro, Savivaldybės administracijos seniūnijos, o konfesinėse kapinėse – ir religinės bendruomenės ar bendrijos rašytinį sutikimą.
Sutikimas išduodamas asmeniui, pageidaujančiam ekshumuoti/ perkelti žmogaus palaikus iš seniūnijos prižiūrimų kapinių į kitą vietovę arba iš vienos kapavietės į kitą, pateikus rašytinį prašymą.
Prašymas teikiamas raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūniją, atsiuntus prašymą paštu ar per pasiuntinį).
Paslaugos gavėjas apie priimtą sprendimą informuojamas prašyme nurodytu būdu: atvykęs į Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūniją, registruotu laišku, elektroniniu laišku.
Ši paslauga apima fizinius asmenis gyvenančius Savivaldybei priklausančiuose butuose, kurie pareiškia prašymus gyvenamosios vietos deklaravimo klausimais. Asmuo gali prašyti deklaruoti savo gyvenamąją vietą arba naikinti bute ilgiau kaip 6 mėnesius nebegyvenančio asmens, išskyrus atvejus kai laikinai išvykusiam paliekama teisė į gyvenamąsias patalpas, LR Civilinio kodekso 6.591 straipsnis, pvz. gydymosi, mokymosi, karo tarnybos, komandiruotės tikslais ir pan.
Kiekviena žemės ūkio valda turi būti įregistruota Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre. Fizinis asmuo, įregistravęs žemės ūkio valdą Lietuvos Respublikos žemės ūkio ir kaimo verslo registre, gali užsiimti žemės ūkio veikla nesteigdamas įmonės. Valdų duomenys atnaujinami:
- Kiekvienais kalendoriniais metais ne vėliau kaip iki tų kalendorinių metų gruodžio 31 d. Jeigu valdos duomenys nepasikeitė, Registro duomenų teikėjas privalo šį faktą patvirtinti;
- Valdos valdytojui mirus, kai įpėdinis pageidauja perregistruoti valdą savo vardu;
- Valdos valdytojo pageidavimu pasikeitus valdos duomenims. Valdos duomenys gali būti atnaujinti daugiau nei vieną kartą per kalendorinius metus.
Valda išregistruojama iš Registro:
- Registro duomenų teikėjo prašymu;
- Įpėdinio prašymu, mirus valdos valdytojui;
- Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro iniciatyva, praėjus vieneriems metams po valdos valdytojo mirties, jeigu nėra įpėdinio ir veikla toliau netęsiama;
- Žemės ūkio informacijos ir kaimo verslo centro iniciatyva, jeigu įregistruotos Registre valdos duomenys nebuvo atnaujinti per paskutinius 3 metus.
Partneris iš žemės ūkio valdos išregistruojamas pasibaigus jungtinės veiklos (partnerystės) sutarčiai. Norėdamas žemės ūkio valdą įregistruoti, atnaujinti, išregistruoti, pakeisti duomenis mirus valdos valdytojui, išregistruoti partnerį iš žemės ūkio valdos, duomenų teikėjas kreipiasi į seniūniją arba savarankiškai per Elektroninių valdžios vartų portalą. Pranešimas apie valdos įregistravimą, duomenų atnaujinimą, pakeitimą, žemės ūkio valdos išregistravimą paslaugos gavėjui išduodamas tiesiogiai atvykus į seniūniją.
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas 3 priedas 4 priedas