Paslauga teikiama asmenims, norintiems anuliuoti, atkurti, pakeisti ar papildyti civilinės būklės aktų įrašus.
Civilinės būklės akto įrašas anuliuojamas (panaikinamas) civilinės metrikacijos ir archyvų skyriaus iniciatyva, teismo sprendimu arba asmens prašymu. Civilinės būklės akto įrašas anuliuojamas (panaikinamas) šiais atvejais:
Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius civilinės būklės aktų įrašus atkuria: asmens, kurio įrašas neišliko, prašymu; civilinės metrikacijos ir archyvų skyriaus iniciatyva, vykdant teismo sprendimą. Mirusių asmenų civilinės būklės aktų įrašai atkuriami minėtų asmenų įpėdinių pagal įstatymą ir testamentą prašymu.
Civilinės būklės akto įrašas keičiamas, taisomas, papildomas sudarant civilinės būklės akto įrašo pakeitimo ar papildymo įrašą. Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius civilinės būklės aktų įrašus keičia, taiso, papildo: asmens, kurio civilinės būklės aktas įregistruotas, prašymu; suinteresuoto asmens prašymu; savo iniciatyva (ex officio). Suinteresuoto asmens prašymu civilinės būklės aktų įrašai keičiami, taisomi ar pildomi, jeigu tai pakankamai pagrįsta ir tarp suinteresuotų asmenų nėra ginčo. Jeigu tarp suinteresuotų asmenų kyla ginčas, įrašų keitimo, taisymo ar papildymo klausimai sprendžiami teismo tvarka. Civilinės būklės aktų įrašai keičiami ar papildomi, kai paaiškėja nauji (pasikeitę) duomenys apie asmenį, jo tėvus ar sutuoktinį ir yra tai patvirtinantis dokumentas. Civilinės būklės aktų įrašai taisomi, kai: civilinės būklės akto įraše yra rašybos klaidų ar apsirikta; buvo klaidų dokumente, kuriuo remiantis buvo įregistruotas civilinės būklės aktas, ir klaidingi duomenys tame dokumente yra ištaisyti. Kai civilinės būklės akto įrašas keičiamas, taisomas ar papildomas asmens, kuriam jis įrašytas, arba suinteresuoto asmens prašymu, šis asmuo civilinės metrikacijos įstaigai turi pateikti dokumentus, patvirtinančius aplinkybes, dėl kurių civilinės būklės akto įrašas keičiamas, taisomas ar papildomas. Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius dokumentus, patvirtinančius aplinkybes, dėl kurių civilinės būklės akto įrašas keičiamas, taisomas ar papildomas, jeigu asmuo negali jų pateikti, gauna iš kitos civilinės metrikacijos įstaigos ar archyvo. Civilinės būklės aktų įrašų nuorašai iš užsienio valstybių gaunami Lietuvos Respublikos tarptautinių sutarčių nustatyta tvarka. Mirusių asmenų civilinės būklės aktų įrašus civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius minėtų asmenų įpėdinių pagal įstatymą ir testamentą prašymu turi teisę keisti, taisyti, papildyti, jeigu klaidas ar netikslumus liudija kiti mirusiųjų civilinės būklės aktų įrašai arba mirusiojo artimųjų giminaičių civilinės būklės aktų įrašai, arba atsižvelgiant į juos priimti teismo sprendimai. Jei civilinės būklės akto įrašas prarastas, jį keisti, taisyti, papildyti galima tik po to, kai jis šių taisyklių nustatyta tvarka atkuriamas. Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius civilinės būklės aktų įrašus keičia, taiso, papildo savo iniciatyva, remdamasi teismo sprendimu, notaro ar teismo patvirtintu tėvystės pripažinimo pareiškimu, asmens sveikatos priežiūros įstaigos sudarytu vaiko gimimo pažymėjimu ar medicininiu mirties liudijimu. Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius savo iniciatyva taip pat ištaiso rašybos klaidas ar apsirikimus.
Dėl paslaugų suteikimo galima kreiptis į bet kurią pasirinktą civilinės metrikacijos įstaigą. Prašymą dėl paslaugos suteikimo galima pateikti asmeniškai, per atstovą arba per konsulinę įstaigą. Paslaugą taip pat galima užsisakyti elektroniniu būdu per Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinę sistemą (MGVDIS).
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas 3 priedas
Civilinės metrikacijos įstaigos išduoda teisingumo ministro nustatytos formos gimimo, santuokos sudarymo, santuokos nutraukimo ir mirties įrašus liudijančius išrašus. Taip pat išduodami išrašai iš civilinės būklės aktų įrašų (gimimo, santuokos ir mirties) įvairiomis kalbomis (formos A, B, C) pagal Vienos konvenciją. Šie išrašai konvencijos dalyvių valstybių priimami be legalizavimo ir vertimo.
Civilinės būklės akto įrašą liudijantys išrašai, išskyrus gimimo ir mirties, išduodami patiems asmenims, kuriems įrašytas atitinkamas civilinės būklės akto įrašas.
Gimimo įrašą liudijantis išrašas išduodamas asmeniui, sulaukusiam 16 metų amžiaus, taip pat nepriklausomai nuo asmens amžiaus, jo tėvams ir įtėviams. Globojamų asmenų gimimo įrašą liudijantys išrašai išduodami jų atstovams pagal įstatymą.
Mirusio asmens civilinės būklės aktų įrašus liudijantys išrašai išduodami mirusiojo sutuoktiniui, artimiesiems giminaičiams ir įpėdiniams pagal įstatymą ir testamentą.
Prašymas pasirinktai Civilinės metrikacijos įstaigai pateikiami asmeniškai, per atstovą arba el. būdu Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinėje sistemoje MGVIDIS.
Civilinės būklės akto įrašą liudijantis išrašas išduodamas paslaugos gavėjui tiesiogiai atvykus į savivaldybės administracijos Civilinės metrikacijos įstaigą.
Jeigu pareiškėjas kreipėsi per konsulinę įstaigą, tai dokumentai siunčiami per Lietuvos Respublikos užsienio reikalų ministeriją į tą konsulinę įstaigą, į kurią kreipėsi pareiškėjas.
Europos Sąjungoje migruojančių asmenų socialinę apsaugą reglamentuojantys Koordinavimo reglamentai apima visas pagrindines socialinės apsaugos sritis. Lietuva nuo 2019-07-31 prisijungė prie elektroninės socialinės apsaugos informacijos mainų sistemos (toliau – EESSI sistema), kuri skirta valstybių narių kompetentingų įstaigų specialistams, skiriantiems socialinės apsaugos išmokas pagal koordinavimo reglamentus, keistis reikiama informacija.
Lietuvos Respublikos piliečiams, legaliai pradėjus dirbti ES ar EEE valstybėse, taikoma tos šalies, kurioje dirba, socialinės apsaugos sistema, t. y. asmuo toje šalyje turi teisę gauti socialines išmokas taip pat ir išmokas vaikams bei išmokas mirties atveju. Dėl šių išmokų skyrimo ir mokėjimo asmuo turi kreiptis į tos šalies kompetentingą įstaigą bei informuoti Socialinės paramos skyrių. Informacija keičiamasi, kad išmokos būtų mokamos pirmumo teisę turinčioje valstybėje taip išvengiant dvigubo išmokų mokėjimo.
Asmuo kreipiasi į savivaldybės Socialinės paramos skyrių su prašymu pateikti informaciją apie šeimai išmokėtas išmokas vaikui ar šeimos nario mirties atveju išmokėtas išmokas.
Paslauga teikiama asmenims, norintiems identifikuoti kapinėse artimųjų giminaičių, sutuoktinio (-ės) kapą ir tapatybę jame palaidotų asmenų, kurių palaidojimo vietą žyminčių kapo paminklų, užrašų ant paminklų ar duomenų apie kapavietę (kapą) neišliko žurnale.
Paslauga teikiama interesantams, norintiems palaidoti mirusį seniūnijos gyventoją seniūnijoje esančiose ir prižiūrimose kapinėse. Seniūnijos teritorijoje esančiose ir prižiūrimose kapinėse į naują kapavietę arba šeimos kapavietėje seniūnijoje esamose ir prižiūrimose kapinėse galima palaidoti seniūnijos teritorijoje gyvenusį asmenį tik gavus leidimą laidojimui (jei yra šeimos kapavietė ne tik seniūnijos gyventojams).
Paslaugos aprašymas 1 priedas 2 priedas
Civilinės metrikacijos ir archyvų skyrius asmens mirtį registruoja savo iniciatyva (interesantui kreiptis nereikia), remdamasis asmens sveikatos priežiūros įstaigos sudarytu medicininiu mirties liudijimu, įsiteisėjusiu teismo sprendimu dėl asmens pripažinimo mirusiu ar mirties fakto nustatymo, vadovaujantis laivo kapitono Lietuvos Respublikos prekybinės laivybos įstatymo nustatyta tvarka sudarytu mirties liudijimu. Nuo 2017 m. sausio 1 d. mirusių asmenų laidojimas (balzamavimas, kremavimas) organizuojamas bei laidojimo pašalpos, socialinės pašalpos ir (ar) kompensacijos išmokamos remiantis Asmens sveikatos priežiūros įstaigų išduotu medicininiu mirties liudijimu, o ne Civilinės metrikacijos ir archyvų skyriaus išduotu dokumentu. Jeigu interesantas pats pageidauja, Civilinės metrikacijos ir archyvų skyriuje jis gali gauti artimojo mirties įrašą liudijantį išrašą (Paslauga – Civilinės būklės akto įrašą liudijančio išrašo išdavimas).
Pažyma reikalinga pateikti notarų biurui arba teismui, tvarkant turto paveldėjimo dokumentus.
Pažyma apie mirusio asmens paskutinę deklaruotą gyvenamąją vietą gali būti išduota asmeniui, deklaravimo įstaigai pateikusiam mirties liudijimą ar mirties akto įrašo išrašą per tris mėnesius nuo mirties datos. Pažymą apie mirusio asmens paskutinę gyvenamąją vietą išduoda tos seniūnijos, kurios teritorijoje gyveno mirusysis, atsakingas specialistas. Pasibaigus nurodytam terminui, tokias pažymas galima užsakyti VĮ Registrų centre.
Ši paslauga apima galimybę gauti pažymą apie tai, kad mirusysis yra palaidotas seniūnijoje esančiose ir prižiūrimose kapinėse.
Tikslas – išduoti sutikimą ekshumuoti (iškasti) žmogaus palaikus.
Palaidotus žmogaus palaikus galima ekshumuoti nesibaigus kapo ramybės laikotarpiui, kai yra palaidoto žmogaus artimųjų giminaičių prašymas ir Sveikatos apsaugos ministerijos nustatyta tvarka gautas Nacionalinio visuomenės sveikatos centro leidimas arba prokuroro nurodymu. Palaikus perlaidoti galima tik gavus Klaipėdos visuomenės sveikatos centro, Savivaldybės administracijos seniūnijos, o konfesinėse kapinėse – ir religinės bendruomenės ar bendrijos rašytinį sutikimą.
Sutikimas išduodamas asmeniui, pageidaujančiam ekshumuoti/ perkelti žmogaus palaikus iš seniūnijos prižiūrimų kapinių į kitą vietovę arba iš vienos kapavietės į kitą, pateikus rašytinį prašymą.
Prašymas teikiamas raštu (tiesiogiai asmeniui ar jo atstovui atvykus į Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūniją, atsiuntus prašymą paštu ar per pasiuntinį).
Paslaugos gavėjas apie priimtą sprendimą informuojamas prašyme nurodytu būdu: atvykęs į Kretingos rajono savivaldybės administracijos seniūniją, registruotu laišku, elektroniniu laišku.
Civilinės metrikacijos įstaigai įtraukia į apskaitą užsienio valstybėje mirusio Lietuvos Respublikos piliečio ar užsieniečio, turinčio gyvenamąją vietą Lietuvos Respublikoje, mirtį, remdamasi suinteresuoto asmens pašymu ir mirties įregistravimą užsienio valstybėje patvirtinančiu dokumentu (mirties liudijimu, mirties akto įrašo išrašu, forma C pagal Konvenciją ar kitu dokumentu). Prašymą dėl paslaugos suteikimo bet kuriai civilinės metrikacijos įstaigai galima pateikti asmeniškai, per atstovą arba per konsulinę įstaigą. Paslaugą galima užsisakyti elektroniniu būdu, naudojantis Metrikacijos ir gyvenamosios vietos deklaravimo informacinę sistemą MGVDIS.